39e Midwinter Marathon Apeldoorn

Zondagochtend al vrij vroeg op pad voor de 39e Midwinter Marathon te Apeldoorn. Het beloofde een koude editie te worden. Is weer eens anders dan alle warme wedstrijden van vorig jaar. Ruim op tijd arriveerde ik bij Orpheus. Kon lekker in de straat parkeren.

Hier had Raoul bij de organisatie een mooie zaal geregeld op de eerste etage van Orpheus.
De blauwe zaal stond ter beschikking van enkele bloggers/twitteraars.

Binnen no time zat het zaaltje gevuld met bekende lopers/twitteraars. Hier konden we ons rustig omkleden onder het genot van een bakkie koffie of thee. Het zal rond 11:45 uur zijn geweest toen we langzaam naar de start liepen. Ik had voor mij zelf besloten dat ik vandaag samen met Pascal gaan lopen. Deze had via twitter laten weten onder de 3:57 te willen lopen. Dus stapte ik vrijwillig in startvak C in plaats van startvak B. De Garmin werd ingesteld op 5:36/km. De eerste kilometers verliepen redelijk volgens schema. Soms wat te hard maar soms ook wat langzamer door de drukte op het parcours of dat het net wat om hoog ging. Na de 10 kilometer ging de snelheid iets omhoog en liepen we eigenlijk constant onder de beoogde 5:36/kilometer. Al snel hadden we een redelijke marge opgebouwd om onder de 3:57 te finishen.

De kilometers verliepen lekker. Alleen op de Amersfoorsteweg richting Apeldoorn voelde het koud aan. Maar dat was snel weer voorbij toen we rechtsaf sloegen voor de tweede ronde. Het werd gelijk een stuk rustiger op het parcours. Af en toe moest ik Pascal een beetje afremmen. Ik wist van vorig jaar dat er nog een paar pittige stukken aan zaten te komen.

Maar vanaf kilometer 34 was hij niet meer te houden. Denk dat het ook het moment was waar ik een beetje las kreeg van mijn lies. Aanzetten was gevoelig. Kwam dat door de twee sanitaire stops waarna ik flink moest doorlopen om weer bij Pascal te komen? Het werd aanpoten met een op hol geslagen Pascal. De kilometers vlogen voorbij in 5:00-5:17 de kilometer. De Loolaan kwam er aan. Pascal rook het bier en ging er als een haas van door. Met moeite en de pijn verbijtend kon ik enigszins in de buurt blijven. Ik kon echter niet voorkomen dat hij een paar seconde pakte. Het was hem gegund. Hij liep vandaag echt sterk en makkelijk. Denk dat er voor hem zeker meer had ingezeten vandaan. Er moest echter nog wat overblijven voor Rotterdam. Pascal van deze plaats van harte gefeliciteerd met je PR kerel. Het was super om met je te lopen. Doen we zeker nog een keer.

Uiteindelijke tijd werd voor mij 3:51:52. Pascal finishte in 3:51:48.

Na afloop was er nog alle tijd om even na te praten en wat te drinken in de blauwe zaal.

Langs deze weg wil ik de organisatie bedanken voor de gastvrije ontvangst en het beschikbaar stellen van deze zaal. Wij hebben er van genoten en maken daar graag volgend jaar weer gebruik van.

Ook wil ik de organisatie en vrijwilligers bedanken voor hun inzet. Het was top geregeld. Het parcours lag er super bij. Het was een echte Midwinter Marathon.

Mariska, Jolanda, Marco en Kalepino bedankt voor jullie support onderweg. Jullie zijn toppertjes.

Na de nazit werd het tijd om naar huis te rijden en deze topdag in Apeldoorn af te sluiten. Ik heb er van genoten.

Over runninggerard

Hardloper met een voorkeur voor de lange afstanden. Lid van AV MarathonPlus.
Dit bericht werd geplaatst in Marathon, Wedstrijd. Bookmark de permalink .

17 reacties op 39e Midwinter Marathon Apeldoorn

  1. Pascal zegt:

    Wat een topverhaal Gerard! Ik wil je hier nogmaals bedanken voor de top 42 km die ik met je mocht delen. Superthanks voor je remmende woorden waardoor ik op het eind nog behoorlijk kon aanzetten. Ik kijk uit naar ons volgende loopje! Ennuh die gemiste dierentuin blijft onder ons hè 🙂

  2. John zegt:

    Even was ik bang dat jullie te hard zouden lopen en daar later de tol voor moesten betalen, maar niets is minder waar. Dat je Pascal af moest remmen zegt genoeg en beloofd wat voor Rotterdam. Ben je dan ook weer zijn haas? Gaan jullie voor een dubbel PR 😉
    Goed gelopen ultralopert. Zie je snel weer.

  3. Keesdeloper zegt:

    Mooi verhaal Gerard. Was weer top je te zien. Gezellige dag, ik heb genoten. Super zoals je Pascal gehaast hebt en dat ie er dan vandoor gaat. Helemaal los. Maar… wat was jullie tijd nou eigenlijk?

  4. Jammer je niet ontmoet te hebben. En je hebt Pascal aan een mooie tijd geholpen. Voorzichtig met je lies.

  5. Hieruit blijkt maar weer hoe sportief jij bent. Je loopt niet alleen voor jezelf maar zet je ook in voor een ander door die te motiveren of waar nodig te remmen. Topper!!!

  6. Robert zegt:

    Geweldig verhaal Gerard en prachtige tijd

  7. Thierry zegt:

    Mooi gedaan gerard!
    Het was idd een echte midwinter marathon, hoe anders dan de wedstrijden in de zomer met die veel te hete temperaturen.
    Tot in Stein?

  8. Gert zegt:

    Mooie tijden mannen!! 🙂

  9. Gert zegt:

    Mooie tijden mannen! 🙂

  10. ruud zegt:

    Zo, die marathon zit ook weer in de pocket; schijnt een beetje koud geweest te zijn…….
    Maar jullie bikkels deinzen daar niet voor terug; prima gedaan!

  11. Ronald zegt:

    mooi prestaties van jou en Pascal in Apeldoorn! En ja, als Pascal los is, is hij niet meer te houden, weet er alles van 🙂 – Gefeliciteerd met weer een mooie marathon

  12. Goed gelopen Gerard! Jammer dat we elkaar niet gezien hebben.
    Maar dat komt vanzelf wel weer een keer.

  13. RunningHans zegt:

    ik weet nog dat we 2 jaar geleden met Maurice liepen en jullie niet meewilde voor het 2e rondje… nu draai je je hand daar niet meer voor om…. om enorme vooruitgang in die 2 jaar…. mooi gedaan het haaswerk

  14. Rob zegt:

    Mooie wedstrijd lijkt me dat. Prachtige omgeving, zeker met die winterse omstandigheden. Mooie tijd ook. Als ik zo die verhalen lees, krijg ik steeds meer zin om ook maar eens aan een marathon te gaan denken.
    Dank voor je reactie bij mij blog trouwens. Het gaat langzaam (veel te langzaam naar mijn zin) beter. Er is gelukkig niets echts iets kapot in de enkel. Dat valt dus mee. Berlijn zal ik normaal gesproken gewoon kunnen lopen.
    Groet,
    Rob

  15. Mo zegt:

    Goed gelopen Gerard. Jammer heb ik je niet gezien in Apeldoorn.

    Groet Mo

Plaats een reactie