Oranje Peloton Tocht 115 km

Op zondag 2 oktober stond ik aan de start van de Oranje Peloton Tocht over 115 kilometer. ’s Morgens was er nog even de twijfel of ik zou gaan starten. De weervoorspellingen voor deze dag waren niet best. Veel regen, wind en misschien ook nog hagel. Met een beetje tegenzin stapte ik toch in de auto naar Soest. Hier zou ik starten vanuit de tuin van Paleis Soestdijk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Start/Finish Soestdijk

Even na acht uur stond in nadat ik mijn startbescheiden had opgehaald aan de start. Helaas was de grote groep net vertrokken. Dus alleen op pad en zorgen dat ik zo snel mogelijk in een lekker groepje zou komen. Het duurde een aantal kilometers voor ik kon aansluiten bij twee fietsen die mij inhaalde. Met z’n drieën reden we langzaam het gat dicht naar de grote groep die eerder was gestart. De kilometers gingen lekker en ondanks de voorspellingen was het nog steeds droog. Er stond alleen veel wind. Gelukkig zat ik al een geruime tijd op de tweede rij en probeerde ik mij zoveel mogelijk te sparen. Helaas gaven de koprijders even voorbij Doorn aan dat ze nu ook even ik de luwte wilde rijden. Zo werd het kopwerk mij in de schoot geworpen. Reden zij nog met z’n tweeën, niemand uit de groep voelde zich geroepen om naast mij te rijden. Al snel reed ik dan ook een stukje voor de groep uit. Wat nu? Mij laten afzakken of toch maar doorrijden en hopen dat andere er toch weer bij kwamen. Ik koos voor het laatste. Na enige tijd zag ik toch wat beweging vanuit mijn ooghoek. Ik een rap tempo kwam de ene na de andere renner voorbij. De Oranje trein van Team Roompot kwam voorbij denderen. Een brul van achter schudde me wakker. Inhaken, inhaken. Er was dus geen andere optie dan daar gehoor aan te geven. Een tandje bij schakelen en meerijden met de grote jongens. En ja het ging hard. Helaas moest ik de mannen laten gaan toen het draaien en keren werd in Wijk bij Duurstede. Het ging mij even te hard door de straatjes. Na nog een paar kilometer allen gereden te hebben kon ik even bij tegen bij de verzorgingspost Gravenbol.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ravitaillering Gravenbol

Nadat ik de inwendige mens weer had verzorgd kon ik op pad Voo voor het laatste gedeelte. Hierbij had ik het geluk dat ik bij het oprijden van de lekdijk, gelijk aansluiting kon vinden bij de mannen van Team Roompot. Over de dijk met een gangetje van rond de 40 km/u vlogen de kilometers voorbij. Helaas moest ik ook hier bij het eerste beste dorpje lossen en kon ik weer allen verder. Geen schande natuurlijk, maar wel jammer. Nu moest ik alleen verder. Gestaag vlogen de kilometers voorbij. Vooral het laatste stuk was pittig met veel wind tegen. Ik was dan ook blij dat ik na ruim 3.57 uur weer de tuin van Paleis Soestijk in reed om de finishboog te passeren. Ik had ets meer dan 115 kilometer op de teller staan. Aangezien ik mijn teller tijdens de ravitaillering niet op stil had gezet, maar dat 115 km in 3.50 wat neerkomt op een gemiddelde van 30 km/u. Hier was ik uiteraard zeer tevreden over. De regen, die kwam pas toen ik weer in de auto zat op weg naar huis. Met bakken kwam het naar beneden. Het was een hele mooie tocht met veel wind. Ik had genoten.

Over runninggerard

Hardloper met een voorkeur voor de lange afstanden. Lid van AV MarathonPlus.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

