Lotto Jumbo Toertocht

Op zondag 23 oktober stond ik aan de start van de Lotto Jumbo Toertocht. De grote groep was inmiddels vertrokken. Om 09.20 uur mocht ik met een selectief groepje op stap. Dankzij een gewonnen VIP ticket van Bikegear mocht ik namens Shimano op stap met Bram Tankink, Moreno Hofland en Jan Boven voor een rondje van ongeveer 65 kilometer.
Bij ons voegde zich ook nog een paar mensen van de Futurumshop.

Utrecht - wielrennen - cycling - radsport - cyclisme - sfeer repo LottoNL-Jumbo fandag in Utrecht - photo Anton Vos/Dion Kerckhoffs/Michel Bierhuizen/Cor Vos © 2016

Utrecht – wielrennen – cycling – Cor Vos © 2016

Gelijk vanaf de start ging het gas erop. Bram Tankink had er zin in. Even warm rijden was zijn commentaar. Koud was het inderdaad. Ik had wel mijn overschoentjes aangetrokken maar reed nog met mijn zomerhandschoentje. Bij temperaturen net boven nul was dat niet fijn.  Na Utrecht en Nieuwegein kwamen in het groene hart terecht. De kilometers vlogen voorbij en net toen ik eindelijk een beetje gevoel had in mijn vingers waren we bij onze bevoorradingspost in Woerden. Het distributiecentrum van Jumbo. Nadat we eerst via het laadperron het magazijn inreden om vervolgens er aan de andere kant weer uit te rijden mochten we de bult van Jumbo op. Op het bovendek was de bevoorrading.

img_2208

Na even bijgetankt te hebben ging de groep weer op pad. Het tempo was rustig. De weg was smal en inhalen was lastig met tegenliggers. Maar zodra er weer wat ruimte was ging het tempo weer omhoog. Soms was het behoorlijk aanpoten maar gelukkig bleef de groep bij elkaar. Via Oudewater en  Lopik werd er weer koers gezet richting Nieuwegein om even later weer Utrecht binnen te rijden. Na 2.27 uur waren we weer terug van een mooi rondje door het groene hart met 68 kilometer op de teller. Als ik daar de pauze vanaf trek kom in om een gemiddelde van bijna 31 km p/u.

 

Na nog een bliksem bezoek aan de fandag werd er koers gezet naar Purmerend waar ik nog net even mijn fietscomputers kon laten controleren voor de eindstand van de fietscompetitie. Met 4877 kilometer sloot ik dit fietsseizoen af. Iets minder dan vooraf gehoopt.

 

 

 

 

Over runninggerard

Hardloper met een voorkeur voor de lange afstanden. Lid van AV MarathonPlus.
Dit bericht werd geplaatst in Fietsen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

