Pfixx Solar Montferland Run

Na een voorbereiding van een krappe acht weken stond ik zondag om 12.00 uur aan de start van de Montferland Run. Het was behoorlijk frisjes. Net even boven het fries punt. Ik had besloten om zo lang mogelijk te wachten om naar het start vak te gaan. Het nadeel hiervan dat ik bijna achteraan stond in het start vak.

img_2282

Het duurde dus ruim zes minuten na het startsein dat ik op stap mocht voor mijn 15 kilometer. Ik kwam al snel in een lekker ritme. Ik genoot van de omgeving en het lekker zonnetje. Het was fris maar schitterend loopweer en dan ook nog eens in een hele mooie omgeving. De kilometers verliepen lekker. Ik haalde lopers in en genoot zichtbaar. Lekker om zo te lopen en niet druk te hoeven maken om een tijd. De eerste 5 kilometer gingen in 26.32. Heuvel liep ik rustig door en heuvel af probeerde ik iets te versnellen. Dat pakte goed uit. De 2e 5 kilometer ging in 26.43. Slechts 2 seconde langzamer dan de eerste 5. Ik had rond de 7,5 kilometer iets ingehouden om een bekertje water te drinken.

img_2280

De laatste 5 verliepen super. Na een lange klim besloot ik om de laatste kilometers het tempo iets te verhogen. Het liep lekker dus een tijd onder de 1.20 moest lukken. Met echter een laatste kilometer van 4.24, hetgeen 24.32 inhoud op de laatste vijf kilometer, kwam ik op 1:17:38 uit. Een tijd die ik echt niet verwacht had. Dik  te vrede keerde ik terug huiswaarts. Lekker gelopen in een schitterende omgeving.

Over runninggerard

Hardloper met een voorkeur voor de lange afstanden. Lid van AV MarathonPlus.
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijd. Bookmark de permalink .

Een reactie op Pfixx Solar Montferland Run

  1. Genieten en een mooie tijd neerzetten. Het is je gegund!

Geef een reactie

