Januari

De eerste maand zit er weer op. Het is helaas niet geworden wat ik had gehoopt. Een zware crash met de fiets op donderdag 19 januari gooide roet in het eten. Een bevroren stukje fietspad, net na een bocht zag ik te laat en voor ik het wist lag ik op de grond. Na even van de schrik bekomen te zijn stapte ik weer op de fiets voor de laatste meters naar huis.

img_2372

Thuis bleek de schade groter dan gedacht. Als snel was duidelijk dat ik geluk had gehad. Mijn helm had de klap opgevangen. Na een vluchtige inspectie kwam ik tot wat schaafwonden op mijn gezicht, ellenboog, heup, gevoelige ribben en een gevoelige pols. Veel tijd om na te denken had ik niet. Er stond nog een avonddienst op het programma. ’s Avonds kreeg ik meer last van mijnpols. Hij werd dikker en wat stijver.

img_2373

Vrijdagochtend maar even contact opgenomen met de huisarts. Deze had pas laat in de middag tijd. Aangezien ik nog moest werken, ben ik maar naar de eerste hulp gereden. Daar constateerde men een kleine breuk in de pols. De pols werd voorzien van een spalk en met een afspraak voor de gipspoli op zak voor 29 januari verliet ik de eerste hulp.

Gisteren is de spalk verwijderd en is mijn pols in het gips gezet. Ze hebben hiervoor zwemgips gebruikt. Dit moet ik dragen tot 13 februari en dan zou ik zonder gips verder kunnen.

Inmiddels is mijn helm terug gestuurd naar de importeur om in aanmerking te hopen voor een crash replacement, Dit scheelt je 50% op de aanschaf van een nieuwe helm. Het is een doekje voor het bloeden. De helm was nog geen 6 weken oud. Flink balen dus. Maar gelukkig ik kan het na vertellen. Het geeft maar aan dat een ongeluk zo kan gebeuren. Een goede helm is dus goud waard.

Al met al werd Januari afgesloten met 265 fiets- en 115 loopkilometers.

Over runninggerard

Hardloper met een voorkeur voor de lange afstanden. Lid van AV MarathonPlus.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Januari

  1. Gelukkig ben je zo verstandig die helm op te zetten. Die mocht dan wel nieuw zijn, het deed wat het moest doen. Je koppie beschermen. Blijf zelf maar heel alsjeblieft!

Geef een reactie

