30 van Amsterdam Noord

Zondag 8 september 2013 stond ik voor de 1e keer aan de start van de 30 van Amsterdam Noord. Deze loop ging voor een groot gedeelte door het gebied dat door velen ook wordt aangeduid als landelijk Noord.

!cid_image001_jpg@01CEAA3B

Even voor 11:00 zocht ik mijn plaats op in het startvak. Ronald en Nesrine was ik even voor de start kwijtgeraakt. Heel jammer omdat ik wist dat Ronald op 5″/km zou weggaan. Dat tempo wilde ik vandaag ook zo lang mogelijk proberen vol te houden. Ik besloot hierop maar gelijk achter de pacers van 5″/km plaats te nemen. Ronald en Nesrine zouden dan vanzelf wel voorbij komen. De start was op de atletiekbaan van av Atos. Na een klein stukje over de baan linksaf en gelijk weer links. Over een smal pad waar het toch even uitkijken was liepen we al vrij snel langs de Buikslotermeerdijk. Een bekend stukje Amsterdam Noord voor mij. Nadat het golfcomplex waren gepasseerd kregen we een mooi stukje Waterland voor geschoteld. De kilometers verliepen lekker volgens het schema. Ik bleef lekker achter in de toch vrij grote groep hangen. Het zonnetje kwam al snel door en het werd toch warmer dan verwacht. Dus goed bijtanken bij de verzorgingsposten.

@FrankSchuring

Foto: Frank Schuring

Bij kilometer 15 moest ik de groep laten gaan. Zij liepen iets sneller dat 5″/km en ik wilde bij de verzorgingspost toch even de tijd nemen om goed te drinken en wat te eten. Alleen ging ik hierna verder. De kilometers liepen nog steeds volgens plan. Rond de 19 a 20 kilometer verloor ik wat tijd toen we rechtsaf een klein weggetje in moesten. Hier lagen de klinkers niet even recht, dus oppassen. Daarna kon ik het tempo weer goed oppakken.

Foto Annet Schuring

Foto Annet Schuring

Even voor de 25 kilometerpost hoorde ik Ronald mijn naam roepen. Deze was met Nesrine in aantocht. Helaas hadden deze besloten om het tempo iets te verhogen waardoor aansluiten geen optie was. De laatste kilometers werd het nog even doorbijten om onder de 2:30 te blijven. Hetgeen met een slotkilometer van 4:47 ruimschoots lukte. Met de 2:29:24 ben ik dan ook dik tevreden. Ruim 11 minuten van mijn PR afgesnoept.

fotoHet was een mooie goed georganiseerde loop. Een echte aanrader.

Over runninggerard

Hardloper met een voorkeur voor de lange afstanden. Lid van AV MarathonPlus.
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijd. Bookmark de permalink .

7 reacties op 30 van Amsterdam Noord

  1. RubenRent zegt:

    Goed gedaan kerel. Precies zoals we donderdag bespraken…..;)

  2. langzaamaan zegt:

    Zó ruim 11 minuten sneller! Dat is nogal wat zeg! Gefeliciteerd met je PR!

  3. Tiny zegt:

    Er zullen nog wel wedstrijdjes volgend waar je geen PR loopt met 11′ Proficiat!

  4. beetje late reactie maar echt top gedaan Gerard!!

  5. John zegt:

    Het was wederom een prima georganiseerde loop met heerlijke douches en een prima parcours. Dikke verbetering van je pr. Ik liep er ook mijn pr, maar dan wel 2 jaar geleden 😉

  6. ruud zegt:

    Kijk, dat heb je toch maar geflikt, een knappe PR, gefeliciteerd.
    Ooit, jaren 80, liep ik hier ook een PR, maar toen was de loop nog 10 mile.

  7. RunningHans zegt:

    Whow. Dat is veel 11 minuten. Gefeliciteerd

Plaats een reactie